jump to navigation

Çamaşır makinesi alma teknikleri Kasım 21, 2008

murat.gamsiz | Donanım | trackback | Yazıcı Uyumlu Sayfa Yazıcı Uyumlu Sayfa

Ara sıra ben ettim siz etmeyin yazıları yazıp, başıma gelenleri yazıyorum. Bugün bir yenisi eklendi.

Dört yıl önce benden beş yaş küçük emektar AEG Lavamat çamaşır makinemizi değiştirdik. Neredeyse tamamı mekanik bir makineydi. Arasıra arıza çıkardığı olurdu. Evde yapılabilen basit sorunlardı. Bir iki parça değişimiyle hallourdu. Ancak çok eski bir makine olduğundan, ekonomik bir yapısı yoktu. Elektrik tüketimi ve muhtemelen su tüketimi fazlaydı. Çok ses çıkarıyordu. Biz de Siemens'in bir modeli ile değiştirdik. 3 yıl garantisi vardı. 35YTL'ye de 7 yıla uzuyordu. Ancak annem benim tavsiyeme rağmen yaptırmamıştı. Dört sene sorunsuz çalıştı. Ama geçen gün en çok kullandığımız programı bozuldu.

Servis geldi ve devre kartı bozuk dedi. 'Kaça olur?' dedik. 450 YTL dediler. Parçaya da bir yıl garanti veriyorlar. Bir yıl sonra bozulsa yine 450 YTL. Yeni makine 800 YTL olunca yaptırmadık tabii. Garanti olsaydı 40YTL servis ücretine yapılacakmış. Eğer başta 35YTL verseydik, 450YTL'lik parçayı 40 YTL servis parasına alacaktık. Demek ki firma bu parçayı ucuza verdiğinde batmıyor. Açıkçası mantığı çözemedim. 450YTL'yi kimse vermez, yenisini alır. Yeni makine alacak olan da böyle bir durumdan sonra aynı marka almaz. Yani müşteriyi anında kaybediyorsunuz. Hem ürünün kötü lafı yayılıyor hem de makinenin ileride çıkaracağı arızalardan para kazanma şansınızı kaybediyorsunuz. 450YTL kazanmak yerine 15YTL servis parası alıp gittiler. Kazanan ise Arçelik oldu.

Yeni makineyi almadan önce araştırma yaparken ilk sorduğum şey 'devre kartı ne kadar?' sorusu oldu. Arçelik garanti haricinde 200 küsür YTL dedi. Ben de öyle tahmin edip yabancı marka almamaya karar vermiştim zaten. Yine 35 YTL civarına 7 yıl garantili olarak makineyi aldık. Kriz nedeinyle epey sevindiler tabii ama olan bize oldu. Bu işin de kesin bir 'mafyası' vardır. Bizim eski makineyi üç kuruşa tamir edip satacaklarından eminim ama yapacak bir şey yok. Tamir eskidendi. Her mahallede bir tane tamirci olurdu. Ama artık onlar da kalmadı.

Uzun lafın kısası çamaşır makinesi alırken uzatılmış garanti alın ve devre kartının fiyatını sorun. Yerli-yabancı hepsi bozuluyor. Tamiri ucuz olsun.

Yorumlar »

1. adeep - 21 Kasım 2008

Benim de evdeki 70 ekran crt Telefunken televizyon 3 yıllık garanti süresi bitmesine sayılı günler kala bozuldu ve ben de "oh allahtan garanti bitmeden bozuldu" dedim. Çağırdım servisi geldiler yaptılar ama şimdi de televizyondan çınlama sesi geliyor. ,internette araştırdım bilmem ne bobini gevşemiş ondan oluyormuş, servis çağırmak gerek. Şimdi de garantisi yok :). Türk malı almanın da bir mantığı olmuyor. Bu üreticiler garantiyi verirken çok iyi biliyrlar ne zaman bozulacağını ürünlerin. Benim ki biraz erken davrandı garanti bitmeden ama sonrada hakkını veriyor şimdi :D

2. jeep - 21 Kasım 2008

Konuya ilk yorum benden gelsin hadi. :)

Şimdi markasını ve modelini yazacağım çamaşır makinasını bilen bilir.
Arçelik 2100 Çamaşır makinası. (2200) Kendisi Siemens lisansı ve parçalarıyla üretilmiş olup neredeyse kabaca 2o senenin üstünde problemsiz bir şekilde çalışmaktadır. Zaten google'da Arçelik 2100 diye aratırsanız hakkında bir çok şehir efsaneleri okuyabilir, 420 YTL'ye 2. elde satılmaya çalışıldığını görebilir, youtube'da videolarını izleyebilirsiniz. Çamaşır makinası değil araba mübarek. :D

Sorulması gereken soru şu olmalı sanırım.
Nasıl oluyorda 25-30 sene öncesinin teknolojisiyle bu kadar kaliteli ve sağlam ürünler üretilebiliniyordu?

Neden günümüzde bu kadar kaliteli ve sağlam ürünleri, parasını versek dahi satın alamıyoruz/bulamıyoruz?

Sanırım cevabı çok basit. Mevcut düzen, mevcut sistem bu üret,boz,tamir et tarzı çarkın dönmesini istiyor. Ehh işte o anlayışın, düzeninde bizleri nerelere süreklediği ortada. Global ısınma, ekonomik durgunluk…vs

Neyse gelelim bu yazıyı yazan Murat.gamsiz'a ve okuyacak okurlara.
Sizlere nacizane tavsiyem; evinize gelen tamirciye bu işi çözmenin başka yolu olup olamayacağını sorun. ;)
Hepsi demesekte, büyük çoğunluğu, mesaileri dışında probleminizi çok daha uygun fiyattan çözecektir. ;) Nerde, neyi, ne kadara, nasıl tamir ettireceklerini bildiklerinden. :D

O değil biraz eliniz yatkınsa ve nerde, neyi, bulacağınızı biliyorsanız bir çok problemin çözümünü kendiniz halledebilirsiniz esasında. Yan sanayisi olan bir çok parçayı çok uygun fiyatlarla alabilir, kendiniz tamir edebilirsiniz.

Ama işin en basit yolu ayağınıza kadar gelmiş olan teknik servis elemanlarını ikna edebilmek. En temiz ve en kolay yol bu.

Eskiden mahallelerimizde olan tamirciler artık teknik servislerin kollarında evinize kadar geliyor.

Bu arada Arçelik markası övüyormuşum gibi olmasın yazdıklarım. Şimdikiler ne yazık ki çok çok daha kalitesiz!!!

3. RayTracer - 21 Kasım 2008

@adeep
bobinden kaynaklı vınlama varsa tamir işlerine alışıksanız sıcak silikonu bobin üzerine basarak vınlamadan kurtulabilrsiniz.

@editör
dediğiniz gibi 7 yıllık garanti mevzusu çok önemli. Arçelikte birde şu var. garanti tarihini sıyırıp geçmişseniz; yani makinanızın garanti bitiş tarihinden sonra 1 ay içinde arızalanmışsa garanti dahilinde tamir edilmesi için ısrar ederseniz müşteri memnniyeti için garanti içi tamir hizmeti veriyorlar. Arçelik dandik mandik derler ama servis yönünden bakarsanız (ve bu zamanda ürün servisi için alınır oldu) çok müşteri yanlısı bir firma. illaki işi ters giden olmuştur. fakat verilen hizmetin toplamına oranlarsanız çok düşük bir değer çıkar.

4. Leviathan - 21 Kasım 2008

Zamanında oturduğumuz evin bacasını temizlemek isteyen bir arkadaş, temizlikte kullandığı malzemeyi ilk atışta ipiyle birlikte bacaya salmış ve bacayı tıkamıştı. Referans üzerine çağırdığımız kişi de, tıkanan bacayı açmak isterken 2 metrelik kalınca bir mızrağı 5 katlı binanın tepesinden -üstelik yanlış bacaya- serbest stilde fırlatarak zemin kattaki komşunun mutfakta bulunan baca deliğini yarmayı başarmıştı. Tabii gürültü ile kıyamette kopmuş :)
Neyseki kimseye zarar gelmemişti. Ancak, baca deliği altında bulunan yeni alınmış Vestel marka buzdolabı çalışmaya devam etmekle birlikte dış aksamı epey zarar görmüştü. El mahkum zararı üstlendik.
Servisle görüştük, dış aksamın değişmesi için yanlış hatırlamıyorsam 300-YTL gibi bir rakam istediler. Buzdolabının yenisi ise 600-700 civarındaydı :) Buzdolabı kaportasının değişimi neredeyse ürünün yarı fiyatı. Genel merkezi aradım, rakamı doğruladılar ve yapacakları birşey olmadığını söylediler.
Ancak, servis çalışanları ne yaptıysa aynı fiyata dış aksam yerine buzdolabı komple değiştirildi. Ancak olan bizim 300-YTL.ye oldu.

Uzun lafın özü yedek parça fiyatları genelde fahiş. Yazarımızın uzatılmış garanti ile ilgili tavsiyesine katılıyorum.

5. ahmet ozan - 21 Kasım 2008

ürünlerin bu kadar bozulması, program mrogram derken normalde fiziksel büyük sigortalarla, anahtarla yönetilen çeşitli zamanlama, yıkama modları yerine, artık her şeyin bir devre kartında birleştirilip, düşük akımlarla yüksek verimli bir şekilde sistemin yönetilip, program temelli çalışılması ve her şeye rağmen bir türlü düzgün regülasyon yapılamamasından kaynaklanıyor.

arçelik'in bu şirketten esasta çok bir farkı yok. sadece koç'dan kaynaklanan daha baskın bir "müşteri memnuniyeti kaygısı" var. yoksa pek de zannetmeyin o devre kartının türkiye'de üretildiğini. en fazla kore'den geliyor.

keşke devre kartını bir alsaydınız. neresi yanmış bi baksaydınız.

6. moron - 21 Kasım 2008

Ürünün ekonomik ömrü kaç yıl?
Üretici firma kaç yıl yedek parça bulunduruyor?
Ve, bugün X lira olan 2008 model 72ABC serisinin kontrol kartı fiyatı bundan 4 yıl, 8 yıl sonra kaç lira olacak?

7. obican - 21 Kasım 2008

"Eğer başta 35YTL verseydik, 450YTL'lik parçayı 40 YTL servis parasına alacaktık. Demek ki firma bu parçayı ucuza verdiğinde batmıyor. Açıkçası mantığı çözemedim. 450YTL'yi kimse vermez, yenisini alır."

7 yıl garantide parçanın parasını sizin verdiğiniz 40ytlden çıkarmıyorlar. Ürünün tasarım ve geliştirme aşamasında hedefledikleri değerler var. Mesela diyorlar ki bu ürün bozulma ihtimali 3 sene boyunca %0.1 olsun, yani sattığımız 1000 çamaşır makinesinden bir tanesinin sorun çıkarması ihtimalini gözönüne alalım. O bozulacak olan makinenin parça maliyetini kendi ceplerinden karşılamayı göze alarak size 3 yıl garanti verebiliyorlar.

İkinci aşamada ise 7 sene içinde bozulma ihtimaline bakıyorlar, diyelim ki %5. Yani 20 makineden biri bozulacak 7 sene içinde. Firmanın cebinden karşılaması için yüksek bir rakam, veya ürünün fiyatını arttırmak zorunda kalacaklar ki rekabet ortamında iyi değil bu. Sonra hesap kitap ve kullanıcı analizleri işin içine giriyor, kaç kişi bu makineyi 7 sene kullanacak? 7 yıl garanti uzatmasını kaç kişi alır? Diyelim ki bu 20 kullanıcıdan 10 tanesi garantisini 7 yıla uzatmayı kabul etti, 35ytl vererek. bu 20 makineden 1 tanesi bozulacak ve firmaya maliyeti de 200ytl diyelim olsun o parçanın. Adamlar 10 kişiden 35ytl toplamışlardı, o 10 kişiden sadece birinin makinesinin bozulacağını öngörmüşlerdi. Onun parasını da 10 kişiden aldılar.

Tabi mühendislik hatası varsa, mesela 4. yıldan sonra 1 yerine 8 makine birden bozulursa firma içi kriz çıkar, birileri işten atılır :)

8. Selçuk Ayoglu - 21 Kasım 2008

@ahmet ozan
O devre kartı Türkiye'de üretiliyor. Arçelik Çayırova fabrikasına yolun düşerse kapıdakilere rica et illa birileri bulunur fabrikayı gezdirecek.
Bu kadar bozulmaların sebebi her işin elektroniğe kayması. Mekanik de bu kadar hatta bundan daha fazla bozulurdu fakat tamir etmek kolaydı. elektronikte ise tamir alanı çok kısıtlı, bozulduysa değişir genelde…

9. mehyaa - 21 Kasım 2008

@Selçuk Ayoglu da dediği gibi Arçelik belki teknoloji olarak diğerlerini taklit ediyor, diğer markalardan gerisinden geliyor ama tüm ürünlerini kendi üretiyor. Her ne kadar Koç'u sevmesem de yerli malı olması bir alternatif olması güzel…

@obican hesaplamayı güzel yapmış, genelde büyük çaplı işletmelerde bu tarz gelir gider hesaplamaları daha ince yapılıyor, sonuçta şirket önce kendini düşünecektir ama müşteriye de iyi görünmek için böyle ek para vererek garanti uzatma teknikleri kullanıyorlar.

10. kimimben - 21 Kasım 2008

Elektroniği bilen tamirinide yapar.Ama tamir için harcanan emek ve masaraf yerine yenisini almak daha akıllıcadır.Ayrıca en önemli nokta şudur.Yapılan ürünün bir mühendislik ömrü var onu doldurduktan sonra kolay kolay adam olamıyor.
Misal yeni nesil makineler için bu ömür yaklaşık 10 yıl.(Merak eden samsungların kitapçıklarına bakabilir.)
Evet E2200 efsanedir ve hala daha parçaları üretilmektedir ama orjinale kıyasla dandikler.İlk çıkan E2200 ler tamamen Alman malı idi ve tabiri caiz ise tamda gavur ölüsü denilen ağırlıkta 90 kg :D Şimdikiler 60-65 civarı.
Yeni makine alırken garanti uzatmanın haricinde unutulmaması gereken bir noktada varki Profilo,Siemens ve Bosch aynı fabrikadan(Bosch) çıkıyor ve %90 oranında birbirinin aynılar markaya kanıp fazla para ödemeyin.
Benzer şekilde Regal de Vestelin fabrikasından çıkar.

11. RayTracer - 22 Kasım 2008

Arçelik beyaz eşya ürünlerinin çoğu elektronik parçası Türkiye'de üretiliyor. Karel üretimi yapan firmalardan birisi. Bazıları da Koç'un kendi firmaları.

12. S@N@Ne!!! - 22 Kasım 2008

Elektronik diye bozulacak diye birşey yok. Öyle olsaydı tankların birçok noktasında elektronik sistemler göremezdik :)

Elektronik kaba maliyet açısında ve ağırlık açısından avantajlı. Daha verimli ve akıllı programlar yazılabilir. Üstelik tamiri de kolay olur. Ancak niyet tamir etmek olmalı. Servisler "eskisini at yenisini tak" mantığıyla çalışıyor.

1996 yılında Sony marka HIFI müzik seti almıştık. İyi para vermiştik :) Üzerindeki neredeyse tüm kontroller uzaktan kumandayla da yapılabiliyordu. Bizim 1.5 yaşındaki canavar yiğen yere atınca kumanda artık çalışmamaya karar vermiş. Yenisini alalım dedik.

Dedik ama servis dahil hiç bir yerde yok. Çin malı uzaktan kumanda satan yerlere baktık ama nafile. Derken bir tamirci göze çarptı; bir uğrayalım dedik.

Birkaç dakika içerisinde ana kontrolcü entegreyi değiştirdiler, denediler, birkaç noktadan bantla yapıştırdılar ve teslim ettiler. 3YTL para istediler. İş hanının merdivenlerinden inerken alt katta Çin malı taklit kumandaları 6YTL'ye satan esnafa bakarak dışarı çıktık.

13. >sCoRPion - 22 Kasım 2008

@jeep
Eskiler gerçekten de çok sağlamdı. Dedemin buz dolabı yaklaşık 35 yaşında, biz ise 25 yılda 2 buzdolabı değiştirdik, ki 2.si de gidici. Kapağının kenarındaki lastik hafif bir şekilde yarıldı (AEG). Aradık servisi lastiği değiştirmek istiyoruz dedik. Adamlar lastik tek değişmiyor istiyorsanız KAPAĞI KOMPLE DEĞİŞTİRİYORUZ dediler.. Fiyatı da 250YTL'ydi..

Yine dedemin çamaşır makinası yaklaşık 20 yıllık. Bu süre içinde 2. çamaşır makinamız, ŞİMDİLİK sorunsuz çalışıyor. 15 yıl içinde 2. bulaşık makinamız (Aslında 3. hatalı üretim nedeniyle 2.yi servis 1 hafta sonra değiştirmek zorunda kaldı..)

Şu anda evdeki en eski araç Alarko kombimiz. 1995 yapımı ve hala sorunsuz çalışıyor. Gerçi neredeyse bütün parçaları değişti (Kart dahil) ama tek seferde 150 YTL'den fazla masraf çıkarmadı ve parçaları hala üretiliyor.. Alarko'da gördüğüm güzel bir hizmet vardı kart bozulduğunda. Size 2 seçenek sunuyorlar, isterseniz daha önce başka bir kombiden çıkan ve tamir edilmiş olan kartı takıyorlar ya da size yeni kart takıp sizin bozuk kartınızı belli bir ücret karşılığında alıyorlardı.. Kombi olduğundan ve zor ortam koşullarında çalıştığından (Sıcak! :P) bu tür arızaları biraz daha kabul edilebilir oluyor. Fakat diğer beyaz eşyaların bu kadar kısa sürede bu kadar çok bozulması insanı sinirlendiriyor..

14. murat.gamsiz - 22 Kasım 2008

Servislerin tamir yerine at yenisini al mantığında çalışıyor olması aslında mantıklı değil. Siemens ne eldi etti ki benim durumumda? Evet yenisi aldım ama farklı markadan :) Sadece inat için bile Siemens almazdım 450YTL dedikten sonra.

15. mav1li - 22 Kasım 2008

Arçelik 2100 Çamaşır makinası bizde var. 15 senelik . Servisde çok iyi ürün olduğunu söylüyor.

Almak isteyen varsa 420 ytl ye hemen satayım. :) lol

Şaka bir yana devir sömürülme devri malesef. Bu yüzden herşeyi hor kullanmmak gerek.

16. S@N@Ne!!! - 23 Kasım 2008

Keşke devre kartını kontrol etseydiniz ya da iyi bir elektronikçiye kontrol ettirseydiniz.

Çok büyük bir sorunu yoksa -ki sanmam, oldukça uygun bir fiyata tamir ettirebilirdiniz.

Ama böyle olunca makina yenilenmiş oldu. Belkide yeni makina elektrik ve su kullanımında daha cimdiridr :)

17. wholu - 23 Kasım 2008

2 sene önce bizimde ariston ç.makinesinin kartı bozulmuştu. (8yıllık şuanda) kartı 150 ytl'ye değiştirmişlerdi.

18. hakan - 23 Kasım 2008

@ sCoRPion

Bizim kullandığımız buzdolabı da AEG, 25 senelik. 2-3 sene önce lastikte bulunan mıknatıs ömrünü doldurdu, dolap kapısı kapanmaz oldu. Bir zaman önce kullandık sonra da lastiği değiştirdik.

Kadıköy'de, Yazıcıoğlu'nun karşısında bir han var. İki PCGold'un arasından giriliyor. Bu hanın en alt katında bir buzdolabı tamircisi var. Merdivenden inince arkanızda kalıyor. Söyleyin, ertesi gün kapı lastiğini getirsin. Kapıyı falan değiştirmenize gerek yok.

19. hakan - 23 Kasım 2008

Arçelik 2200'yi merak ettim, araştırdım.

Şu anda kullandığımız çamaşır makinesine benziyor :) Bosch marka, sanırım 25 senelik. Gerçi bizimki daha sessiz çalışıyor. Yaylarında problem olmuştu, makine inanılmaz sallanıyordu, sadece yayları değişti.

Arkadaşım Bosch çamaşır makinesi aldı. 5-6 ay içinde bozuldu. Garanti dışı kaldı, çünkü makineyi çok kullanmışlar? Günde 1-2 kez çamaşır yıkamışlar. Kullanım kılavuzunda böyle yapmayın diyormuş.

20. sCoRPion - 23 Kasım 2008

@hakan
Teşekkürler şu anda lastik herhangi bir sorun yaratmıyor kapak rahatcana kapanıyor fakat bir sorun yaratırsa söylediğiniz yere gideceim :)

21. Sinan YILMAZ - 24 Kasım 2008

Bizde de Aygaz 2100 Çamaşır makinası var 1995 de alındı ve hala çalışıyor.Ne zaman parça değişmeye servis gelse aman makinayı atmayın parçaları değiştirip kullanın diyorlar.

Bir de Aygaz marka buzdolabı var ki 1981 den beri aralıksız çalışıyor ve hiç servis yüzü görmedi. Yaşı benimle denk. Arçelikten şaşmamak lazım :D

22. resler - 24 Kasım 2008

Bosch marka davlumbaz garantisi doldu kısa bir süre sonra arıza yaptı. Bosch marka halı yıkayan elektrik süpürgesi garanti dolmadan bozuldu garantiden tamir edildi garanti doldu tekrar bozuldu. Tanıdığım bir kaç kişinin alrdıkları bosch siemens marka çamaşır bulaşık makinası, dikiş makinası vs. elektrikli ev alaetleri garanti öncesi ve garanti sonrası bozuldu kimisi garantiden tamir edildi kimisi garanti tarihi dolmadığı halde kullanıcı hatası denilip servis ücreti alınarak tamir edildi.

Görmüş geçirmiş bir büyüğümün lafı vardır. Almanın mercedesinden başka bir şeyini almıyacaksın.

23. kimimben - 24 Kasım 2008

Arçelik eski Arçelik değil.
E2200 lerin efsane olmasının nedeni narin yapılı olmamaları ve aktif olarak çalışan çok az parçalarının olması.
Şimdikiler oldukça narin.Kapağını kaparken bile eski Arçelik alışkanlığını devam ettirmemek lazım yoksa elinizde kalır :D

24. shaq t - 24 Kasım 2008

Bu devre kartı olayı da yeni efsanemiz. Bizim de 15 sene kullanığımız çamaşır makinesi biraz su kaçırıyordu, yeni eve yeni makine alalım dedik ve Arçelik aldık; ne olsa beğenirsiniz 3 (!) sene sonra devre kartı yandı. Tesadüf bu ya :) Zannımca bunlar zaman ayarlı 3 sene sonra otomatik olarak yanıyor, 2000 senesindeki y2k hadisesine döndü bu iş. İşin acayip tarafı tl üzerinden verdiğimiz para şimdikinin 3 katıydı, yenisini alsan daha ucuz durumu. Yazık sözde bunlar dayanıklı tüketim malları…

25. shaq t - 24 Kasım 2008

Bu arada unuttum geçenlerde açma kapağının o battal camı kırıldı kendi kendine inanırmısını? Yuh olsun Arçelik, ne diyeyim sana…

26. babacan - 24 Kasım 2008

1 senelik arçelik buzdolabım var. 3 kere bozuldu değişik arızalardan. ertesi gün gelip yeni parça takıp gidiyorlar, servis parası filanda vermedik.

arçelik eskisi kadar sağlam mal yapamasa da servis yönünden tercih sebebi olur. hoş hangi markanın malı çok sağlam ki artık zaten.

27. Seyfülislam Özdemir - 24 Kasım 2008

Bizim de fırın bozulmuştu, üstünde ocak bulunanlardan. Saati çalışmıyor, böyle olunca da fırın devre dışı kalıyordu. Serviste yüksek fiyat istemişlerdi, tamir ettirmeyi reddetmiştik. Taşınınca kendi kendine çalışmaya başladı. :)

28. Emre Albayrak - 24 Kasım 2008

Bazı yorumlara cevap olarak söylüyorum:

Birincisi elektronik tahmin ettiğimizden çok çok daha ucuz bir şeydir. Bir devre kartı 450 ytl etmez, edemez. Aksine mekanik sistemler daha maliyetlidir. Eski tip makinaların tamirlerinin pek çok açıdan daha maliyetli olması gerekir. Ama öyle değil. Çünkü bu eski makinaları tamir ettirmek için mahallenizdeki tesisatçıya bile gidebilirsiniz, parçasını çıkma da olsa bulursunuz, bulamazsanız da uydurursunuz.

Ama yeni makinenin kartı arıza yapınca, yerine bir şey uyduramazsınız. Sizin maharetli tesisatçı da çaresiz kalır. Mecburen yetkili servisin size kestiği cezayı ödemek zorundasınız.

Üreticiler bunu bilerek yapıyorlar. Dayanıklı tüketim mallarının "dayanıklı" olması, bir buzdolabının 20 sene kullanılması durumunda, iki üreticiden birisi ölür. 90 lı yıllarla beraber, bütün şirketler stratejilerini bu yönde geliştirdiler. Aldığınız dayanıklı olması gereken ürün bir yerinden arıza verecek, karşınıza ciddi bir masraf çıkacak. Bu masrafı ödeseniz de karlılar, ödemeyip yeni bir tane satın alsanız da.

İstediklerinde tank gibi çamaşır makinası yapabilecek olan Almanlar, kesin bir doğrulukla belli zaman sonra belli yerlerinden arıza verebilecek makina da üretebiliyorlar. Bu aletlerin çalışma saati ömürleri var, onu doldurunca ötesi pek kolay olmuyor.

Ciddi para verip aldığımız Siemens Kombi buzdolabının kapağı aşağıya düştü bir sene dolmadan. Servisi yapıştırmak gibi saçmasapan bir tamir usülü ile sorunu çözdü (!) Tekrarladı, tekrarladı, tekrarladı. Neymiş, kapağa kola su vesair koymayacakmışız (nerde duracak dana gibi şişeler). Sonunda babamın sert konuşması sayesinde kapak komple değişti. Ama sorun değişmedi. En sonunda Arçelik servisi çağırıp rica ettik bakın diye, adamalar Arçelik menteşesi uydurup gittiler. O kapı 5 senedir yerinden oynamadı.

Arçelik hem tasarruflu ve yenilikçi ürünleriyle, hem de ucuz ve sürekli servisiyle çok çok öne çıkıyor. Ama tabi bazı modellerde Arçelik te de sıkıntılar var. Ama en azından servis var arkasında malın. Kapağını üstüne basarak parçaladığım deterjan kutusunu 22 ytl ye değiştirdiler, servis ücreti de 14 ytl ve parça fiyatı 14 ytl den fazla olursa servis ücreti alınmıyor :)

29. Alper - 24 Kasım 2008

E2200 efsanesi bizde hala sürüyor. Yaklaşık 20 senelik makina tık yok çok şükür :)

30. kahveisteyen - 24 Kasım 2008

Aslında beyaz eşyaya PCden çok daha fazla para ödüyoruz ama haklarında ne inceleme yazısı, ne kullanıcı görüşü bulabiliyoruz internette. PCLabs ayrı bir Homelabs açsa site bence bayağı hit alır.
Siz yapmazsanız ben yapacam bak!.

31. ihsan - 25 Kasım 2008

Bundan bi 10 yıl kadar önceydi Arçelikten 2 yıl garantili yanlışım olabilir 1 yılda olabilir No-frost buzdolabı aldık 1000 Ytl ye. (Emektar AEG 25 yıl tık
demeden çalıştı ev taşırken arkasından bir su aktı oymuş iflah olmadı)
Neyse Bizim arçelik garantisi dolana kadar bir güzelim çalıştı sonra çalışıyordu fakat soğutmuyordu birkaç tamir gördü derken 1 gün servis geldi gene bu olmaz artık bunu değiştirmenin bir yoluna bakalım dediler
garantisi dolmasına rağmen daha üstün özelliklere sahip bir buzdolabını
hiç parasız getirip kurdular.

Yani anlayacağınız servis isterse sizin ürününüzün garantisi dolsa dahi eğer cıhazın kronik bir rahatsızlığı varsa onu garantiye sokar.

32. Orhan - 25 Kasım 2008

Arçelik herne kadar sevmediğim bir grubun ürünü olsada Türkiye'nin en kaliteli markası ve müşteri memnuniyeti konusunda çok iyiler. Bu nedenden dolayı anneme bulaşık makinesi ve çamaşır makinesi aldım ve garantilerini uzattım. Zaten ürün dizaynları nefis gerçekten iyi iş çıkarıyorlar. Uluslararası bir marka olarak görmemek üzücü..

33. Eray Usta - 26 Kasım 2008

Açıkcası çamaşır makinesi konusunda benimde başıma böyle birşey gelmişti bundan 5 sene önce 150 ytl istemişlerdi. Bende de biraz ustalık biraz da heves var. Çağırdım teyzeoğlunu açtık makineyi ve 10 ytl maliyete tamir ettik takır takırda çalışıyordu. :D Sonra makine miyadını tamamen doldurunca geçen yıl yenisini aldık. :D

34. mehmet - 29 Kasım 2008

Murat Gamsız'a ve diğer arkadaşlara bilgilendirici yazı ve yorumlarından dolayı teşekkür ediyorum. kahveisteyen rumuzlu arkadaşa ben de katılıyorum; PCLabs böyle bir bölüm açabilir. CepLabs var mesela, fakat dayanıklı tüketim malları çok daha önemli. Bu ürünlerle ilgili görüşleri ancak sikayetvar.com gibi sitelerden okuyabiliyoruz, ama burdaki gibi olmuyor. Buradaki ortam çok güzel. Bizimde Siemens davlumbaz 1 sene dolmadan bozulma sinyalleri vermeye başladı. 2 ay önce yine Siemens fırın aldık, bakalım o ne olacak. Miele ve Franke hakkında düşüncesi olan var mı? Benim bildiğim en kaliteli iki marka. Digitürk'de HomeTV'yi izlerseniz görürsünüz. En pahalı evlerde bu ürünler kullanılıyor. Ayrıca Intema Mutfak gibi kaliteli üretim yapan firmalarda mutfaklarında bu markaları tercih ediyor. Tabi Gaggenau'yu da unutmamak lazım. Gerçi onu ancak Tarkan gibi maddi açıdan sıkıntısı olmayan kişiler alabiliyor :)

35. istanbuL - 29 Kasım 2008

eski bula$ık/camasır makınleri gercekden cok cok saglamdı, yenısını aldıkdan sonra anlyıorsunuz o kadar laf ettınız aletı :D (cok ses cıkartıoyor vs.)

artık tum fırmalar i$in 3kagıdında oldugu ıcın o kalıtelere bır daha ulasamayacaz.. cyrek yuzyıllık arcelık unknow! modelli (bilmiyorum bnden buyuk :D )bozuldukdan sonra 3-4 sene once boş asınıfı bılmem ne ozellıklı vsairli camarıs mak. aldık.. son 1 senedır oldugu yerde zıplıyor,gar gur ses cıkartıyor normalın dısında degısıksesler cıkartıoyr, korkuyorum yatak odama gelcek:!::D

şimdikiler miele yi öneriyorlar.. ki sanmıyorum oda 10 yıl oncekı kalıtede uretım yapsın ama umut degılmı hıc bıtmıyor!!

36. Deathline - 01 Aralık 2008

1994 veya 95 te Bosch çamaşır makinesi aldık, makinenin üstündeki yazılar dahi Almanca idi -ki hala öle- ve işçiliği çok kaliteli.
7-8 sene sonra devre kartı yandı yanılmıyosam 260 lira gibi bi para ödedik gerçi makineye kabahat bulamadım sokaktaki elektrik tesisatının arızadaki payı büyüktü.Servisi geldiğinde nerdeyse makinemizi tanıyamamıştı.Nerden buldunuz bu makineyi demişti.Genelde ithal Bosch beyaz eşyaları elektriksel arızalar çıkartıyor.Ülkemizde elektriklerin voltaj düzgünlüğü malum.

Bizden birkaç yıl sonra akrabalarımız Bosch marka çamaşır makinesi alırken, bayii aynı model için Alman mı olsun yoksa Yerli mi olsun demişti.Bizimkilerde yerli almıştı.Daha makineyi kurarken kalite fark etmişti.
Olay şu bir fabrika en az bulunduğu ülkenin standartlarında mal üretecekse -ki buna mecbur- , ülkemiz standartlarının düşük olduğunu unutmayın.

Bekar evinde dört yıldır Indesit I80 kullanıyorum.Geçende bir iki durdu onun dışında sorun çıkarmadı, benim zalimce kullanmama bakalım daha ne kadar dayanacak.

Alman hayranlığı çıkartılmasın ama adamların ülkesine girecek muzun eğrilik yarı çapının bile standardı var, çikita olacak yani.Makine ve otomotiv sanayiinde tartışılmazlar.Sanayide Alman malına kötü deyin naparlar adamı.

Arçelik servis anlamında belkide en sağlam firma hakkını vermek lazım ama Çin'de ürettiği ufak ev eşyalarını su ısıtıcı, ütü, uydu alıcı falan Türk Malı imajıyla satıyor.Hemde Çin'de üretilen malların garantisi bittkten sonra yedek parçasını bulmak zor oluyor , yada tamir parası ile yenisini alırsınız zaten ufak eşya sizde gidip yenisini alıyorsunuz.Bende gider sinbo alırım her ikiside 3 sene sonra bozuluyo nasıl olsa.

Klimanın, Buzdolabının motoru, kompresörü çinden malezyadan, Lcd, plazmanın paneli ya LG ya Samsung.Eeeee biz Türkiyede üretiyoruz.Plastik kalıbı sanayidede yapıyolar.

Geçen gün bişe öğrendim.Vestel de hazır panel alıyomuş ama toptan metrekare işi aldığı paneli kendi kesebiliyormuş, arçelik onunda kesilmişini alıyormuş.

Memleket made in P.R.C olmuş haberimiz yok.Benim şikayetim çinde üretilen malın bana Türk malı diye satılması.Yoksa evdeki Bosch klimamda çin malı.

37. validebag - 02 Aralık 2008

Tunçmatik'in üretmiş olduğu regülatörü kullansak bir faydası olur mu acaba? PC Labs bu konuda bir inceleme yaptı mı?

38. UstaMeeN - 03 Aralık 2008

o çamaşır makinesi bizde de vardı :)
o zamanlar küçüktüm meraklıydım, aldım elime kullanma kitapçığını okudum bi güzel. tekmelik diye bir yeri vardı. çocukluk işte bende bi tekme attım oraya :D makinede problem çıkaran tek şey su pompasıydı(oda 15. yılında başlamıştı)

bi televizyonumuz vardı sanırım ilk çıkan renkli televizyonlardandı. Nordmende marka. benden yaşlıydı. 16 kanaldı :D. değiştirdik Arçelik aldık, 3 yıl garantisi vardı. garanti bittikten 1ay sonra bozuldu televizyon. :D

bence üreticiler bunu bilinçli yapıyorlar. cihaz garanti süresi bitince bozulsun ki servisler para kazansın. çark böyle dönüyor.

türkiye genelini bilmem ama çok şehir gezdim ve gezdiğim şehirlerin çoğunda dikkat ettiğim bir şey vardı. hiç philips hervisi görmedim. özellikle dikkat ediyorum buna. 37 ekran philips televizyonum var. 4 kere 1 mtden yere düştü ama halen daha çalışıyor :)

39. GFFR - 19 Aralık 2008

ARISTON . EN İYİ MARKA ARISTON MAKİNELERİ İYİ BİZDE MARGHERİTA 2000AB84X MODELİ VAR BİRKERE BİZİM HATAMIZDAN KARTI YANDI GARANTİYİ UZATMIŞTIK GARANTİYE GİRDİ AMA İÇİNE NEMKAÇMI BANYO YAPARKEN ÇALIŞTIRMAYIN DEDİLER DENGESİZ YÜK KONTROLÜ VAR KAZANNIN İÇİNDEKİ YÜKÜ NE YAPIP NE EDİP DENGELİYOR YANİ DİYELİMKİ YASTIK KOYDUNUZ YIKIYOR AMA SIKMIYOR AMAÇ YAYLARI VE AMORTİSÖRLERİ KORUMAK VE SES YAPMAMAK BEN 8 YILDIR MAKİNENİN SIKARKEN TİTREDİĞİNİ HİÇ GÖRMEDİM NEDENİ DENGESİZ DAĞILAN YÜKÜ DENGELEDİĞİ PEKİ MAKİNE YÜKÜN DENGESİZ OLDUĞUNU NEREDEN ANLIYOR YAYLARINDA FALAN SENSÖRÜMÜ VAR

40. ANADOLU - 26 Ocak 2009

E22200 üm rahmetli oldu tam 23 senelikti başımız sağolsun

41. korhan - 06 Şubat 2009

mrb arkadaşlar. aygaz camaşır makinası su alıp veriyor sadece ne yapmam lazım .bilen varmı yardımcı olabilirmsiniz

42. GFFR - 24 Şubat 2009

ariston aqualtıs iyimi

43. isimsiz - 02 Mart 2009

yaaaaaaaaaaaa bana yardım edin. Çamaşır makinesi kaç yılında ve hangi tarihte üretildi

44. YILMAZ - 03 Mart 2009

Benimde bir emektarım var Arçelik 2200 artık sorun çıkarmaya başladı.20 yıla yakın bir zamandır bize hizmet etti.Daha sessiz çalışan bir makina almayı düşünüyorum. Bu kez Bosch marka makina almaya karar verdim,acaba bu markayı almakla iyimi ediyorum veya bana sessiz çalışabilen iyi bir makine tavsiye edebilirmisiniz

45. muhafız - 06 Nisan 2009

mrb arkadaşlar. aygaz camaşır makinası su alıp veriyor sadece ne yapmam lazım .bilen varmı yardımcı olabilirmsiniz
su hortumu bi kaç metre veya santimden yükseğe mesala
ÖRNEK:
mesela hortum 100 cm. den alçağa takdınız
bi dk
heh
af edersin arkadaşım
hatırlıyordum
ama
unuttum

46. mehmet karataş - 20 Nisan 2009

bizim arçelik talevizyonumuz var.yalnız kumandasının arka kapağı kırılmış daha garantisi bitmemiş yalnız televizyonun kumandasını garantili olarak değiştirebilir miyiz???????